Wednesday 2 May 2012

Nak cari apa???

Aku mula rasa sesuatu..
mula bertanya..mula persoal...dan mula mencari...

Cari apa...?
Jawapan.....
Knp...dia,,,
Knp datang...
Knp suka-suka jer buat orang lain ikut cakap dia..
Knp datang-datang sini buat org lain susah..
Knp datang sini buat org lain mnangis..
Knap buat aku sendiri tak puas hati...
Knp...knp..dan knp...
Nak apa lagi.....
Kan ko dah ada pengganti..
kan ko dah ade awek..

kan ko dah ada Adik...
kan ko dah ada segala-galanya...
Tak puas-puas lagi ke ape..??
Aku tak pandang hina pada ko..
tp ko yang buat aku lg rase mcm tu...

Kan ko dah tau,,,
dia bakal jadi isteri aku..
dia bakal jadi baby aku..
dia bakal jaga makan munim ku..
dia bakal jaga aku kala sakit pening ku..
dia bakal ibu pada Anak-anak aku..
Tolong lah faham...
faham dengan situasi ini...
faham dengan hukum Tuhan...
faham dengan kehendak Tuhan..
faham dengan tuntutan syariat
faham dengan rasa bangga yang kawan ko ni nak kawin dgn aku...
Bakal Suami dia..
bakal Hubby dia..
bakal yang jaga dia siang dan malam..
bakal suami yang jaga makan minum dia..
bakal suami yang jaga sakit pening dia..
bakal suami yang jaga maruah dan harga diri dia..
bakal suami yang jaga akan segala hal rumahtangga..
dan Bukan Ko....
Ko..cuma kawan..

ko cuma kawan..
ko cuma kawan..
dan bukan...........
aku harap Tuhan bukak hati ko..supaya dapat hidayah...dan petunjuk,,Amiiinnn...

No comments:

Post a Comment